Bea Mombaers toont haar universum

Interieuricoon komt met tactiel salontafelboek

Items & Interiors: het leven van de Knokse interieurstyliste Bea Mombaers samengevat in welgeteld twee woorden. Of hoe de aangeboren fascinatie voor doorleefde dingen, voor objecten met een bijzondere verhaalwaarde in combinatie met een onovertroffen gevoel voor sfeerschepping de fond legde voor een compleet Bea-universum.

Van een gepassioneerde dingenzoeker groeide Bea Mombaers de afgelopen drie decennia uit tot een gereputeerde naam in de internationale kunst- en designscene. Haar Knokse lifestyle boetiek Items was van bij de start het referentieadres voor zeldzame collector’s items, originele kunstwerken, vintage meubels en een selectie exclusieve homeware artikelen.

Samen met fotograaf Raf Maes en vormgever Geoffrey Brusatto maakte Bea de afgelopen twee jaar een reis door haar eigen universum. Ze bezochten huizen in binnen- en buitenland en maakten prachtige beelden van interieurs die Bea samenstelde, maar ook van intrigerende details, mooie stillevens en van objecten met een verhaal waar Bea van houdt. Het resultaat is een prachtig boek waarin de beelden zijn ingedeeld volgens de verschillende momenten in een dag.

Over de makers

Bea Mombaers heeft de afgelopen dertig jaar naam gemaakt als een van de frontvrouwen van de Belgische kunst- en designscene. Ze wordt internationaal gewaardeerd als interieurstyliste met een prestigieus portfolio, en haar lifestyleboetiek ‘Items’ in Knokke is een referentie voor wie op zoek is naar exclusieve collector’s items. Ze runt in Knokke een design B&B die haar naam draagt, ingericht in haar signatuurstijl, met zowel vintage als nieuw design en objecten met een verhaal. In samenwerking met Serax bracht ze een lifestylecollectie op de markt met o.a. lederen tassen en meubilair.

Grafisch vormgever Geoffrey Brusatto startte hij zijn grafische studio BRUSATTO op in 2004. Naast zijn werk  voor klanten uit de cultuursector (zowel nationaal als internationaal) is hij docent Grafisch Ontwerp aan de PXL-MAD te Hasselt.

Raf Maes is geen fotograaf maar maakt wel graag mooie beelden. Daarnaast is hij een van de oprichters van het modemerk Komono.

De inleiding van het boek werd geschreven door Tine Zwaenepoel, freelance interieur- en lifestylejournaliste.

Bea mombaers – objects & interiors

• 240 pagina’s, 21 x 28 cm, hardcover in linnen
  • taal: Engels
  • Verschijningsdatum: 23 november 2020
  • Prijs: € 45

Voor meer informatie over bea mombaers – items & interiors, alsook voor beelden of een interview, neem contact op met:

Marc Verhagen, tel: 0478 327690, mail: marc@lusterweb.com

Over Luster Publishing

Luster publiceert boeken voor cultural explorers. Voor nieuwsgierige mensen die voortdurend op zoek zijn naar inspirerende plekken, boeiende creaties en visies en werelden die tot de verbeelding spreken. De onderwerpen van onze boeken zijn vrij uiteenlopend en niet limitatief maar hebben doorgaans te maken met steden, reizen, design, fotografie en cultureel erfgoed.

Louiza-Marialei 2 2018 Antwerpen België

info@lusterpublishing.com